En elev i Hong Kong der studerer dansk



Jeg arbejder igen

I januar har jeg brugt det hele måneden til at lære dansk. Målet var, at forberede materialer for nem studie senere , så det  bliver nemt at studere senere. For eksempel samlede jeg sange og deres tekster, så jeg kan lytte til dem senere, mens jeg opvasker op og gøre rent osv.

Jeg arbejder som oversætter hjemme, derfor kan jeg bestemmer hvornår jeg arbejder, og hvornår jeg studerer.

Nu i februar skal jeg arbejde igen. Så skal vil jeg have mindre tid for til den blog her. Men jeg skal gøre en indsats at lære videre, og jeg vil skrive her somme tide.

Mange tak til Line af fra Blogbogstaver. Hun bloggede om, hvad jeg gør her, og så har bragt mange besøgere besøgende, der interesserer sig i for sprog. Jeg vil gerne sige særligt tak til Line. “special thanks to Line” men jeg ved ikke hvordan man siger “special thanks” på dansk.

[Rettelser af Sebastian Dyhr]


Trackbacks & Pingbacks

Kommentarer

  1. * Dorte says:

    Du skriver selv “mange tak” og det kan sagtens bruges, men du kan også sige “en stor tak til Line” eller “en særlig tak til Line”🙂
    Jeg håber, du bliver ved med at skrive, for jeg synes, det er interessant at se hvilke overvejelser du har om vores sprog.

    Udgivet 7 years, 9 months ago
  2. Finder lige skolemesterpennen frem og sætter streger og retter med rødt m-) ikke for at genere, for det er meget forståeligt, hvad du skriver – sig til, hvis det er for meget af det gode med rettelser på denne måde:

    I januar har jeg brugt det hele måneden til på at lære dansk. Målet var, at forberede materialer, så det bliver nemt at studere senere for nem studie senere. For eksempel samlede jeg sange og deres tekter, så jeg kan lytte til dem senere, mens jeg opvasker op og gøre rent osv.

    Jeg arbejder som oversætter hjemme, derfor kan jeg bestemmer, hvornår jeg arbejder, og hvornår jeg studerer.

    Nu i februar skal jeg arbejde igen. Så vilskal jeg have mindre tid for til den blog her. Men jeg skal gøre en indsats for at lære videre, og jeg vil skrive her somme tider.

    Mange tak til Line af fra Blogbogstaver. Hun bloggede om, hvad jeg gør her, og så har det bragt mange besøgendere, der interesserer sig ifor sprog. Jeg vil gerne sige “special thanks to Line” men jeg ved ikke hvordan man siger “special thanks” på dansk.

    Man siger bare “Jeg vil gerne sige særligt tak til Line”

    God arbejdslyst i øvrigt og held og lykke med et danske sprog.

    Udgivet 7 years, 9 months ago
  3. Ups – den røde farve forsvandt ;( – så må du selv sammenligne med det, som du havde skrevet.

    Og så kan jeg da se, at jeg ikke fik streget “det” før “hele måneden” ud og “til” før “på at” – det er ikke sådan, når jeg prøver at skrive html-tags i mine kommentarer. ;(

    Udgivet 7 years, 9 months ago
  4. * Adeline says:

    Tak Dorte. Ja, jeg vil blive ved at skrive somme tide, fordi det er sjovt ^_^

    Udgivet 7 years, 9 months ago
  5. * Adeline says:

    Sebastian, en stor tak til dig! (Lad mig bruge, hvad jeg har lært i dag.) Nej, det er ikke “for meget af det gode”. ^_^ Jeg har slået talemoden op.

    Jeg skulle have undgå fejlene om “måned” og “interresere sig”, fordi de kan slås op i ordbogen og lærebogen.

    Udgivet 7 years, 9 months ago
  6. Det var en sød fejl: talemoden – du mente vist talemåden, men det andet er jo også et ord😉

    Udgivet 7 years, 9 months ago
  7. * Adeline says:

    Ja, det er rigtigt.
    “En sød fejl”, another good phrase to learn.

    Udgivet 7 years, 9 months ago
  8. * LineP says:

    Selv tak Adeline :-)! Jeg håber at du for tid til at blogge lidt af og til, selvom du er tilbage på arbejde.

    Mange hilsner fra Line

    Udgivet 7 years, 9 months ago
  9. * Adeline says:

    Ja, jeg skal blogge nogle gange, fordi jeg kan lære mange ting her. Tak for din opmuntring.

    Udgivet 7 years, 9 months ago


Skriv et svar

