En elev i Hong Kong der studerer dansk



Nostalgi: Lad mig skrive noget

Jeg må gøre en indsats for øve mit dansk. Snart vil et dansk par, venner af mig, besøge Hong Kong. Jeg håber, at jeg kan bruge lejligheden at øve danske samtale.

Tak for alle jeres korrekturer. Jeg synes, at jeg vil studere dem og skrive korrektionen på papir.

Jeg skriver også en kinesisk blog, på hvilken jeg udtaler mig om adskillige temaer, bl. a. oversættelse, bøger, livet. Men på den her danske blog ved jeg ikke hvordan jeg kan udtale mig godt om de temaer. Eller må jeg slå op i ordbogen  tusind gange, og det måtte ikke være en naturlig måde af træne sprog.

Så skriver jeg her kun om simplere tinge.

Jeg føler en slags nostalgi, når jeg koncentrerer mig om at lære et andet sprog. Det er lige som at rejse: det er spændende, at man ser nye tinge i et andet land, og bliver involveret; medens man savner måder at gøre tingene på hjemme.


Trackbacks & Pingbacks

Kommentarer

  1. * roselil says:

    Dansk samtale? Kan du også snakke dansk? Jeg troede faktisk, at du “bare” øvede dig i at skrive og læse …?

    Det er altså meget meget sværere at forstå dansk end at læse det, fordi vores udtale er temmelig mumlende og utydelig.

    Held og lykke med dine danske gæster!

    Udgivet 7 years, 5 months ago
  2. * Adeline says:

    Måske jeg kan tale lidt dansk på et begynder niveau. Jeg øver mig også i at høre og tale, når der er en lejlighed.

    Selvfølgelig føler jeg, at det vil være meget svær at snakke på dansk! Tak, jeg skal “try my best”.

    Udgivet 7 years, 5 months ago


Skriv et svar

