En elev i Hong Kong der studerer dansk



En halv time for en ting hver dag

Jeg er færdig med at læse teksterne af “Danser med Drenge: Vores Bedste” endelig.

Tidligere på måneden har jeg bestemt, at jeg skulle øve dansk for en halv time hver dag, og læse en bog for en halv time hver dag.

Men sidste uge kunne jeg ikke gøre det.
Torsdag eftermiddag besøgte jeg en venninde. Hun har kræft.
Fredag aften gik jeg til en “talk”.
Lørdag eftermiddag gik jeg med en venninde til et bibliotek. Lørdag aften gik jeg med en andre venninde til en “book exhibition”.
Søndag morgen besøgte vi de ældre.
Mandag eftermiddag besøgte jeg venninden igen.

Kun i dag har jeg mere tid for oversættelse og andre tinge.


Trackbacks & Pingbacks

Kommentarer

  1. * Niels says:

    Jeg er endelig færdig med at læse teksterne fra “Danser med Drenge: Vores Bedste”.

    Tidligere på måneden bestemte jeg, at jeg skulle øve dansk i en halv time hver dag og læse en bog også i en halv time hver dag.

    Men i sidste uge kunne jeg ikke gøre det.
    Torsdag eftermiddag besøgte jeg en veninde. Hun har kræft.
    Fredag aften gik jeg til et foredrag.
    Lørdag eftermiddag gik jeg med en veninde på et bibliotek. Lørdag aften gik jeg med en andre veninde til en “book exhibition” (måske er det rigtige ord: “bogmesse”).
    Søndag morgen besøgte vi de ældre (hvilke ældre?, forældre?, bedsteforældre? eller et plejehjem? eller?).
    Mandag eftermiddag besøgte jeg veninden igen.

    Kun i dag har jeg mere tid til oversættelse og til andre ting.

    Du skriver flot dank, håber det er til lidt hjælp, når vi andre retter i dine tekster🙂
    Trist med din veninde, jeg håber, hun bliver rask.

    Udgivet 7 years, 4 months ago
  2. * Adeline says:

    Tak skal du have! Thank you for your good wish to my friend.

    This time, after I read your correction, I looked at my composition again without seeing your correction, and wrote it again in an exercise book, trying to be as correct at possible. So I can remember what errors to avoid!

    Ja, det var en bogmesse. Jeg skulle sige “book fair” på engelsk, ikke “book exhibition”🙂

    Søndag morgen besøgte vi de ældre i kirken.

    Udgivet 7 years, 4 months ago


Skriv et svar

