En elev i Hong Kong der studerer dansk



Rejse til Taiwan

Før korrektion:
En veninde inviterede mig til at rejse med hende til Taiwan. Oprindelig har jeg bestemmt, at jeg ikke skulle rejse til udland i år, for at spære penge. Men hun sagde, at hun ikke kunne finde nogen anden at gå med hende, og at hun meget trængte til en ferie udenfor Hong Kong og stresset her. Så gik jeg med hende.

Efter korrektion:
En veninde inviterede mig til at rejse med hende til Taiwan. Oprindelig har jeg bestemmt, at jeg ikke skulle rejse til udlandet i år, for at spare penge. Men hun sagde, at hun ikke kunne finde nogen anden at tage med hende, og at hun trængte meget til ferie uden for Hong Kong og stresset her. Så jeg tog med hende.

 

CIMG0063

 

 

Her var Jiu-fen, som betyder “ni portioner”. Det er en lille by på et bjerg ved havet. Der er dejligt.

Vi ankom til Taiwan en uge efter orkanen slog Sydtaiwan den 8. August.


Trackbacks & Pingbacks

Kommentarer

  1. Lyder dejligt med ferie.

    Lidt grammatik:

    Rejse til udlandet – bestemt form af navneordet
    spare penge – ikke spære (spære findes slet ikke, og spærre betyder noget helt andet)
    at tage med hende – ikke gå med hende – med mindre I skulle GÅ hele vejen ,)
    hun trængte meget til ferie uden for Hong Kong – ordstilling og ‘uden for’ i 2 ord, fordi der kommer en styrelse efter.
    jeg tog med hende – ordstilling og ikke gik😉

    Hyggeligt at høre fra dig igen.

    /Sebastian

    Udgivet 7 years, 2 months ago
  2. * Adeline says:

    Tak skal du have! Så jeg ved nu, hvad er forskellen mellem “at gå med” og “at tage med”🙂 Det lyder betydelig!

    Udgivet 7 years, 2 months ago


Skriv et svar

