En elev i Hong Kong der studerer dansk



Tag godt imod ham

It’s an exercise in understanding Danish. Please kindly note that the translation may not be correct!

Jeg tror, at lytte til sange hyppigt hjælper mig at lære nogle vendinger udenad. Jeg prøver at oversætte sangtekster lidt, for at jeg kan huske dem bedre.

En sang af Danser med Drenger

Tag godt imod ham (1st vers)

Please receive him well

 

Hey venner – så skete det bare:

Jeg har mødt én jeg ikke kan klare

og han – har taget mig og vendt mig rundt

Hey friends, it just happened so:

I have met a person whom I cannot handle

and he has taken me and turned me around

 

Han er – genert og almindelig

med ham er tiden uendelig

slet ikke – som nogen af Jer

og alle dem fra vores kvarter, nej

så jeg be’r – ku I ikke:

He is shy and ordinary

with him time is infinite

not at all like someone of you

and all of them from our quarter, no

so I ask – can’t you:


Skriv et svar

