En elev i Hong Kong der studerer dansk



November og december

Jeg har haft for meget travl, derfor har jeg ikke skrevet noget her. Tidligere undervurderede jeg hvor meget tid, bogen som jeg oversætter skulle bruge. Så jeg ser ingen mere fri tid i det hele november og december, hvis jeg vil gennemføre den bog her.

Men fordi jeg arbejder hjemme, det er hårdt at sige, hvad er fri tid for mig. — Men det kan lytte kedelig, at jeg taler om arbejdet hele tiden. Så lad mig tale om andre ting den næste gang.


Trackbacks & Pingbacks

Kommentarer

  1. * Clarissa says:

    Hej!

    Det er rigtig insteressant at finde en anden kinesisk, der lærer også dansk! Jeg er født i Hong Kong – derfor jeg er kinesisk – men jeg bor nu i Australien.

    Dit dansk er meget god, hvor længe har du lært den danske sprog? Jeg har lært dansk i 2 år her i Australien. Jeg kan læse godt, men jeg kan ikke sige meget, heller ikke kan jeg forstå meget, når man snakker alt for hurtigt.

    I think I need to switch back to English – so did you spend a long time studying in Denmark? I wonder where one can learn Danish in Hong Kong, as it is a rather less popular language to learn, compared to Japanese and the like?

    Anyhow, I’m glad I found your blog by pure accident. This gives me a really good chance to read more Danish that is written at a more ‘everyday level’. I wish I can write as good as you one of these days. =)

    Hav det godt!

    Udgivet 7 years ago
  2. * Adeline says:

    Hej Clarissa!

    Det er dejligt at se din kommentar! Ja, meget interessant! Mit dansk er ikke godt. Jeg synes, at du skriver bedre end mig. Jeg har først lært dansk for otte år siden. But since then I haven taken up the revision only from time to time.

    Jeg har kun studeret dansk i Danmark for tre uge. I HK brugte jeg bogen “Teach Yourself Danish”.

    Jeg håber, at du kan komme til den blog her somme tider, to exchange tips in learning! 請多多指教 (Vær så venlig at undervise mig ofte! — Det er min dårlig direkt oversættelse af denne kinesiske sætning😉

    Udgivet 7 years ago


Skriv et svar

